niedziela, 1 marca 2015

Smacznie i muzykalnie, czyli Français Présent (styczeń-marzec)



Français Présent to magazyn językowy dla osób uczących się języka francuskiego. Ukazuje się raz na trzy miesiące. Podobnie jak w przypadku dwóch poprzednich czasopism wydawnictwa Colorful Media, również tutaj zachwyciła mnie mnogość i różnorodność artykułów. Jednak o ile podczas lektury magazynów z języka angielskiego i niemieckiego nie miałam zbytnich kłopotów ze zrozumieniem tekstu, francuskie sprawiło mi nieco trudności. Wynika to z faktu, że uczyłam się francuskiego jedynie w gimnazjum i sporo wyleciało mi z głowy. Chciałabym jednak utrzymać wiedzę jaką mam w tej chwili i stopniowo robić postępy, mimo, że powoli będę zaczynać przygotowania do matury i czasu na naukę dodatkowych rzeczy będzie coraz mniej. Ale dosyć marudzenia. Jesteście zapewne ciekawi co znajdziemy w numerze na pierwszy trymestr 2015 roku. 

O czym zatem przeczytamy w wydaniu na styczeń, luty i marzec?

Guillaume Grand jest niedawno odkrytym francuskim piosenkarzem z obiecującym głosem i ciekawym doborem utworów. Możecie przeczytać wywiad z gwiazdorem, który ma na celu rozpowszechnienie w także w Polce jego nowej płyty zatytułowanej "L'amour est laid".  Ponadto poznacie kilka ciekawostek na temat płyt winylowych, które w ostatnich latach przeżywają drugą młodość (np. mój tata regularnie jeździ na giełdy płytowe, często ze mną, i zwozi kolejne perełki). 

Kolejny artykuł. który zwrócił moją szczególną uwagę dotyczy francuskich restauracji, niegdyś najsłynniejszych na świecie, a dziś cieszących jest mniejszą popularnością. Mówi się, że obecnie jedynym ratunkiem jest jedzenie domowej roboty, które coraz częściej można dostać w dowolnym miejscu. Zapoznacie się z tradycją francuskiej kuchni i zobaczycie ile trzeba zapłacić, aby należycie zjeść... iście po francusku. 



1 komentarz:

  1. Zaczęłam się uczyć niedawno tego języka , więc chwilowo zajmuję się podręcznikami i innymi formami nauki , aczkolwiek może za jakiś czas zacznę korzystać z tych magazynów ;)

    OdpowiedzUsuń